دانشگاه مفهوم سنتی خود را از دست داده است

دبیر شورای عالی آموزش مجازی کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی با بیان اینکه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دانشگاه مفهوم سنتی خود را از دست داده است، اظهار داشت: در عصر جدید، سیستم‌های آموزشی مختلف، خاص و نوآورانه وجود دارد که دانشجویان از این طریق به تحصیل و تعاملات آموزشی می‌پردازند و صرفاً درس خواندن دیگر وابسته به کتاب نیست.

دکتر سیدناصر استاد ضمن بیان این مطلب در کنفرانس علمی یک روزه توسعه آموزش مجازی با تکیه بر فناوری‌های نوین آموزش که در مرکز خدمات اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، دو مقوله آموزش و بازار کار را بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: در هریک با تکنولوژی‌های جدیدی روبرو هستیم و در آینده باید شاهد توسعه و تحول دیجیتال در تمامی خدمات باشیم و این اتفاق در حال حاضر در دانشگاه‌های بزرگ دنیا افتاده است.

وی با اظهار اینکه دانشگاه‌های خوبی در حوزه آموزش پزشکی در سطح کشور و منطقه داریم خاطرنشان کرد: اگر مدل‌های آموزشی را تغییر ندهیم و برای ارتقا آن برنامه ریزی نکنیم، مطمئناً تا ۱۰ سال آینده عقب می‌افتیم.

دبیر شورای عالی آموزش مجازی کشور با اشاره به اهمیت حرکت به سوی ادغام تکنولوژی در آموزش علم پزشکی تصریح کرد: هدف دانشگاه مجازی این نیست که دانشگاهی جداگانه ای به وجود بیاورد بلکه هدف این است که به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی حوزه دیجیتال را با هزینه‌ای کمتر راه اندازی کرده و گسترش دهد.

دکتر استاد با تاکید بر اینکه فضای دیجیتال در حال توسعه و گسترش در کشور است گفت: این گسترش در سال گذشته ۲,۴۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی را به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس علمی، دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از سفر مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی مجازی به استان و اظهار امیدواری که این سفر دستاوردهای ارزشمندی برای دانشگاه به همراه داشته باشد گفت: خوشبختانه در دانشگاه اقدامات و کارهای خوبی در زمینه توسعه آموزش مجازی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: با اعلام اینکه مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه به همت مجموعه دانشگاه با به‌روزترین تجهیزات و در فضایی مناسب راه اندازی شده است افزود: امیدواریم بتوانیم اولین استارت آپ آموزش پزشکی کشو در بیرجند را برگزار کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، داشتن مرز طولانی مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان را فرصتی ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مجازی می‌تواند در توانمندسازی اساتید، پزشکان و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور نقشی مؤثر و اثرگذار داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجازی، در ادامه این سمینار، دکتر سلیمان احمدی معاون امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مجازی در سخنانی با اشاره به مدل آموزشی گانیه گفت: در بحث تکنولوژی آموزشی، ۲ حوزه دانش و ابزاری مطرح است که می‌توان از آن استفاده کرد و هر کدام از اینها رویکرد خاصی دارند.

وی با بیان اینکه باید مبانی و نظریه‌های یادگیری و یاد دهی را با تکنولوژی پیوند و ارتباط دهیم افزود: خیلی از سنتهای پژوهشی و تجارب تاریخی که افراد دارند به نوعی رویکردها و ویژگی‌های خاصی را دارند و آن میزان عمل‌گرایی افراد است.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند