بازار جهانی موبایل در سال 2022

طبق گزارشی جدید بازار جهانی تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ میلادی بهبود می‌یابد و در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۵۰ درصد موبایل‌های این بازار را دستگاه‌های ۵G تشکیل می‌دهند. به گزارش گیزموچاینا، شرکت IDC به تازگی گزارش خود از بازار جهانی موبایل را منتشر کرده است. طبق این گزارش بازار موبایل در سال ۲۰۲۲ میلادی بهبود می‌یابد و در ۲۰۲۳ میلادی موبایل‌های۵G بیش از ۵۰ درصد سهم این بازار را به خود اختصاص می‌دهند. تلفن‌های هوشمند به یکی از ملزومات زندگی روزمره در سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

البته طی سال‌های اخیر حجم بازار موبایل کاهش یافته است. قبلا پیش‌بینی می‌شد وضعیت این بازار تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی بهبود یابد. اما با شیوع کووید-۱۹ در سراسر جهان این پیش‌بینی محقق نشد و فرآیند کاهش حجم بازار سرعت گرفت. درحال‌حاضر IDC پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۰ حجم بازار جهانی موبایل نسبت به سال قبل ۵/ ۹ درصد کاهش یابد و فقط ۲/ ۱ میلیارد دستگاه بارگیری شود. این درحالی است که عملکرد بازار در سه ماه دوم سال‌جاری اندکی بهبود یافته است، اما همچنان ۱۷ درصد کمتر از همین بازه در سال گذشته میلادی بود. همچنین کارشناسان این شرکت تخمین می‌زنند فروش موبایل‌های ۵G در سال‌های آینده به رشد بازار کمک کند. درحال‌حاضر به دلیل وجود همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های تولیدکننده موبایل برنامه‌های تولیدی خود را کاهش داده‌اند. در حقیقت آنها بیشتر هزینه‌های دستگاه‌های ۴G را کاهش دادند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند در بازارهای توسعه‌یافته موبایل، موبایل‌های ۵G به سرعت فراگیر می‌شوند و تا پایان ۲۰۲۰ از حجم بازار موبایل‌های نسل چهارم کاسته می‌شود. علاوه بر آن با توجه به بحران اقتصادی، متوسط قیمت فروش موبایل‌های نسل پنجم در سال ۲۰۲۰ و سال‌های بعد کاهش می‌یابد. حتی در سه ماه گذشته ۴۳ درصد موبایل‌های ۵G فروخته شده در چین قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار داشتند.

IDC تخمین می‌زند متوسط قیمت موبایل‌های نسل پنجم در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۴۹۵ دلار می‌رسد که به نوبه خود سبب می‌شود حجم دستگاه‌های 5G از بازار موبایل بیش از ۵۰ درصد شود. طبق گزارش این شرکت بازار جهانی موبایل در سال ۲۰۲۱ با رشد سالانه ۹ درصد روبه‌رو می‌شود.

منبع:مهر

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند