سخت شدن وضعیت برای اقتصاد ژاپن

اقتصاد ژاپن در فاصله ماه آوریل تا ژوئن 27 درصد کوچک شده است. این میزان انقباض، بدترین رکوردی است که اقتصاد این کشور ثبت کرده است. به گزارش پولیتیکو، همه گیری کرونا و کاهش مصرف و محدودیت تجارت در ژاپن باعث ثبت این میزان افت در اقتصاد این کشور آسیایی شده است.

گزارش های رسمی از اقتصاد ژاپن نشان می دهد تولید ناخالص داخلی این کشور در یک فصل 7.8 درصد افت کرده است. رسانه های ژاپنی می گویند بدترین افت در اقتصاد این کشور در سال های پس از جنگ جهانی دوم ثبت شده بود و اکنون کرونا در اثرگذاری بر اقتصاد ژاپن از جنگ جلو زده است. هم چنین دولت اعلام کرده بدترین انقباض در اقتصاد ژاپن در سال 2009  و در جریان بحران مالی سال های 2008 و 2009 رخ داده است.

ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان است که پیش از همه گیری کرونا هم دچار چالش هایی بود. با همه گیری کرونا و اعمال محدودیت های اجتماعی، وضعیت برای اقتصاد ژاپن سخت تر شده است. عملکرد اقتصاد ژاپن در سال گذشته میلادی گویای آغاز حرکت این کشور به سمت رکود است. در دوره ژانویه تا مارس، اقتصاد ژاپن 0.6 درصد کوچک شده است و در اکتبر تا دسامبر در سال گذشته هم درصد انقباض 1.8 درصد بوده است که نشان می دهد از فصل اول سال جاری میلادی، اقتصاد ژاپن دچار رکود شده است. در ماه های آوریل تا ژوئن، اقتصاد ژاپن 56 درصد افت را تجربه کرده است.

تحلیل گران می گویند اقتصاد ژاپن پس از مهار بیماری کرونا به تدریج بهبود پیدا می کند و بیشتر مشکلات اقتصادی ژاپن ناشی از همه گیری کووید-19 است. اقتصاد ژاپن یک اقتصاد صادرات محور و بیشتر وابسته به رشد اقتصادی چین است. بنابراین بهبود اقتصاد ژاپن بیش از هر چیز دیگری به کنترل این بیماری در خاک خود و چین بستگی دارد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند