محافظت از مسافران اتوبوس در برابر کرونا

یک شرکت حمل و نقل برزیلی محلول ضدعفونی‌کننده مبتنی بر نانوذرات را برای استفاده در فضای اتوبوس‌ها تولید کرده که رطوبت از خود به جای نمی‌گذارد و تا سه روز روی سطوح فعال می‌ماند.

یکی از شرکت‌های سازنده اتوبوس در برزیل، راهکار تازه‌ای برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ ارائه کرده است. این شرکت پیش از این، رهیافت‌های مختلفی را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پیاده‌سازی کرده است، استفاده از بیوسیدها در بدنه اتوبوس تا ایجاد فاصله در صندلی‌ها از جمله راهکارهای این شرکت است.

این شرکت علاوه‌بر افزایش فاصله میان صندلی‌ها، از پرده ضدمیکروب و همچنین روکش صندلی و نرده‌های آنتی‌باکتریال استفاده کرده است.

این شرکت در تلاش برای ارتقای ایمنی در سفرها، از حمام ضدعفونی‌کننده فرابنفش و تهیه هوا به‌منظور عفونت‌زدایی استفاده کرد. این شرکت مسافران را به کشورهای شیلی و آرژانتین منتقل می‌کند و به‌دنبال افزایش ایمنی مسافران است.

یکی دیگر از فناوری‌های نوآورانه این شرکت، استفاده از یک بیوسید است، محلولی که فناوری آن به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است. در این فناوری از مواد ضدعفونی‌کننده مبتنی بر نانوذرات استفاده شده تا سطح و هوا در داخل اتوبوس ضدعفونی‌ شود.

این محصول غیرسمی را می‌توان در محل نشستن مسافر به کار برد. این محصول نانویی در کابین راننده و همچنین در بخش بار نیز قابل استفاده است. این محلول ضدعفونی‌کننده مبتنی بر نانوذرات هیچ رطوبتی ایجاد نمی کند و تا سه‌روز روی سطح فعال باقی می‌ماند. استفاده از آن ساده است و فقط ۲۰ دقیقه زمان برای ضدعفونی‌ کردن اتوبوس نیاز دارد. همچنین یک سیستم تقسیم‌بندی برای محافظت از راننده و کسی که کرایه را جمع می‌کند، ارائه شده‌ که در حال آزمایش است.

این شرکت در قدم بعد با هتل‌های برزیلی قرارداد امضا کرده است تا از این سیستم ضدعفونی‌کننده نانویی در هتل‌ها استفاده شود. این سیستم دقیقا همان فناوری به‌کار رفته در اتوبوس‌ها است که قادر به از بین بردن ویروس‌ها در فضای هتل است. این فناوری قرار است برای اولین بار در هتل Etnia Casa استفاده شود و پس از آن در هتل‌های دیگر نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند