هفتمین همایش روز ملی مهندس

در عصری که آن را با سه خصوصیت ناپایداری، تنوع و تازگی معرفی می کنیم شاهد ظهور رویه ای تازه در صحنه اقتصادی می باشیم، رویه ای که به آرامی، جنس تولید ثروت را از تولید صنعتی به تولید دانش فنی و مهندسی تبدیل می کند . سهم فزاینده تولید علم و خدمات مهندسی در توسعه اقتصادی کشور ها، خود گواه این جابجایی قدرت در تولید ثروت می باشد. در این جابه جایی، صنایع مادر با انبوه دارایی های خود و بهره گیری از سالها تجربه ، نقش بسزایی را در توسعه ملی دارا می باشند اما در عصری که دانش در استخدام دانش است، عصری که به نام انقلاب مدیریتی معرفی میشود، تنها دانش مدار و دانشمند بودن در صنایع مادر با خود تعالی و ترقی به بار نخواهد آورد. شناسایی گلوگاههای صنایع مادر توسط توسعه خدمات فنی و مهندسی، چه از منظر درون سازمانی و چه از منظر برون سازمانی و ارائه راه حل های توسعه ای توسط خدمات فنی و مهندسی در صنایع مادر از ابتدایی ترین پیش شرط های توسعه ملی در این حوزه می باشد که می توان این راه حل ها را در چهار رده دسته بندی کرد : حمایتهای دولتی چه از منظر مالی و قانونی و چه از منظر سیاستهای برون مرزی، ایجاد زیر ساختهای برخورداری شرکتهای ایرانی از دانش فنی و تخصص و تکنولوژی، توسعه فعالیتهای بازاریابی شرکتها توسط گروههای متخصص وافزایش توان رقابتی شرکتهای ایرانی توسط بها دادن به نیرو های جوان و مستعد و در چنین رویکردی است که دانش و مهارت در صنایع با خود ثروت و توسعه می آورد .

از اهداف این همایش‌می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد :

۱٫بالا بردن روحیه خودباوری و انگیزه فعالان حوزه های مهندس خصوصا جوانان کارآفرین .

۲٫تطبیق پروژه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاهی با راهکارهای عملیاتی و اجرایی حوزه صنعت ، معدن و کشاورزی .

۳٫ایجاد زیر ساخت ارائه و عرضه توان فنی ، مهندسی و مشاوره ای علمی و عملی محققان در مجامع داخلی و بین المللی.

۴٫طرح مشکلات ملی صنعتی ، معدنی و کشاورزی در زمینه‌های علمی, آموزشی, پژوهشی و به دست دادن راه حل‌های عملیاتی منطقی و اجرایی.

۵٫فراهم آوردن محیطی مناسب بر تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های تخصصی واحدهای مهندسی مشاوره ای و دانشجویی.

۶٫تقدیر از فعالان و کارآفرینان حوزه های فنی مهندسی .

۷٫تقدیر از فعالان و کارآفرینان حوزه مشاوران صنعتی ، معدنی و کشاورزی .

۸٫تقدیر و بزرگداشت پیشکسوتان حوزه علوم مهندسی ( اساتید ) و کارآفرینان مهندسی .

۹٫تقدیر و بزرگداشت چهره های ماندگار حوزه فنی ، مهندسی و مشاوره ای .

۱۰٫برگنمایی و توجه ویژه به حوزه دانشجویی مهندسی در دانشگاههای سراسری، علمی کاربردی ، پودمانی و فنی حرفه ای .

۱۱٫دستیابی به اهداف توسعه و گسترش علوم مهندسی با طرح و تجلیل از فعالان این حوزه .

دبیرخانه جشنواره از آذرماه ۱۳۹۱ آغاز بکار نموده و ضمن هماهنگی با واحدهای فنی مهندسی و اطلاع رسانی ، پرونده های اطلاعاتی واحدها دریافت و درکارگروه مربوطه و منتج به معرفی تعداد ۲۸ واحد نمونه گردید .

در انتخاب واحدها سعی می گردد تا با نگاهی نو و با توجه به دانش فنی و نوآوری ، خلاقیت و نگاه دانش محور او بدون اعلام رتبه و امتیاز از تمامی منتخبین مورد تقدیر قرار گیرند.

همچنین در این جشنواره به رسم احترام و در پاسخ به زحمات بی شائبه و متمادی متولیان حوزه فنی و مهندسی از چند چهره ماندگار حوزه مهندسی استان خراسان رضوی قدردانی وتجلیل به عمل خواهد آمد ، امیدواریم این همدلیها منتج به منافعی معنوی ومادی برای فعالان عرصه فنی ومهندسی کشور گردد .
سایت همایش
برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند