انرژی‌های تجدیدپذیر و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در جهان

 آژانس بین ‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر(IRENA) اعلام کرد که سال 2018 بیش از 11 میلیون نفر در جهان در بخش انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر مشغول به کار بوده‌اند.
به نقل از سایت آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بر اساس اطلاعات گزارش شده از کشورها و شرکت‌هایی که در زمینه نصب و استفاده از فناوری‌های تجدیدپذیر فعال هستند، تعداد افراد شاغل در این بخش تا سال 2018 به 11 میلیون نفر رسیده است. این رقم در سال 2017،  10.3 میلیون نفر بوده است.
از سال 2017 تاکنون، تعداد افرادی که در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت داشته‌اند، به میزان 0.7 میلیون نفر افزایش داشته است. این دستاورد همزمان با رشد سریع بازار انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه در چین ادامه دارد.
به دلیل توجه بیشتر کشورها به تولید، تجارت و نصب فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر، تعداد افراد شاغل در این بخش به بالاترین سطح خود رسیده است.
طی چند سال گذشته، صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر در برخی از بازارهای عمده مانند چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا متمرکز شده بود.
کشورهایی همچون مالزی، تایلند و ویتنام بیشترین سهم را در رشد اینگونه مشاغل دارند.
فراتر از اهداف اقلیمی، دولت‌ها با اولویت قراردادن انرژی‌های تجدیدپذیر، از آن برای ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد در سراسر جهان استفاده می‌کنند.
در حال حاضر، 1.2 میلیون نفر در جهان در حوزه انرژی بادی مشغول به کارند که چین به تنهایی 44 درصد از این نوع اشتغال را در خود دارد؛ بعد از آن کشورهای آلمان و ایالات متحده آمریکا قرار دارند.
روش فتوولتائیک خورشیدی یک سوم حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را تشکیل می‌دهد که 90 درصد آن در آسیاست. حوزه سوخت‌های زیستی مایع و انرژی آبی نیز در مجموع، بیش از چهار میلیون شغل در سراسر جهان ایجاد کرده است.
کشوری مثل انگلستان به سمت انتشار صفر کربن تا سال 2050 در حرکت است و از ظرفیت اشتغال در انرژی‌های تجدیدپذیر برای افزایش و ادامه کمک به چهره رو به رشد کارآمد انرژی‌های پاک استفاده می‌کند.
آژانس بین ‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۰۹ برای ترویج استفاده و افزایش استفاده پایدار از همه اشکال انرژی تجدیدپذیر تاسیس شد.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند