بازدید از پژوهشگاه نیرو مشهد

پژوهشگاه نیرو مشهد

پیرو مصوبه کمیسیون خدمات فنی مهندسی و عمران اتاق بازرگانی مشهد مورخ 1402/02/04 و به دعوت پژوهشگاه نیرو مشهد، اعضای کمیسیون مورخ شنبه 1402/02/16 از این مجموعه بازدید نمودند. در این بازدید اعضای کمیسیون، انجمن شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی، کارگروه سازندگان مشهد، انجمن تانیر، شرکت‌های خصوصی و اعضای پژوهشگاه نیرو حضور داشتند.

پژوهشگاه نیرو مشهد

پژوهشگاه نیرو مشهد (مجتمع عالی آموزشی پژوهشی صنعت آب و برق خراسان) واقع در ابتدای بلوار خلج، از سال 1359 فعالیتش را در زمینه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق شروع کرده و به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز آموزشی تخصصی صنعت آب و برق فعالیت می‌نماید. لازم به ذکر است خدمات این مجموعه 5 استان شرق کشور (گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان) را پوشش می‌دهد.

در این نشست که به میزبانی آقای دکتر ایمانی جاجرمی، ریاست پژوهشگاه نیرو انجام شد خدمات و امکانات گسترده این مجتمع در زمینه صنعت آب و برق و نیز تبدیل آن به پارک علم و فناوری در زمینه آب، برق و انرژی بیان شد.

پژوهشگاه نیرو مشهد

آقای دکتر خندان‌دل، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی ضمن پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک و ایجاد پروتکل اجرایی و عملیاتی فی‌مابین صنعت و وزارت نیرو، اهداف ترویجی، تحقیقی و عملیاتی را 3 رکن اصلی وجود این پژوهشگاه بیان نمودند.

ایشان با توجه به در پیش رو داشتن تابستان و بحران برق مجموعه‌های صنعتی و آسیب‌های شدید ناشی از آن در سال قبل، برنامه‌ریزی سریع‌تر برای این مهم و کمک‌رسانی به صنعت را امری حیاتی و نجات صنایع را نجات معیشت مردم و در نتیجه سلامت اجتماعی کشور ذکر نمودند.

در این جلسه، آقای دکتر صراف‌زاده، مدرس و مدیرعامل شرکت ویستا نیرو گستر از مواردی چون هوشمندسازی، پنل‌های خورشیدی، انرژی‌های تجدیدپذیر و کارآموزی جهت توجه و تمرکز بیشتر فعالیت فی‌مابین صنعت و نیرو نام بردند.

پژوهشگاه نیرو مشهد

عضو هیئت مدیره کارگروه سازندگان مشهد، آقای مهندس حافظ نظامی مبحث معضلات استفاده از پنل‌ها و اجاق‌های خورشیدی در ساختمان را جهت یافتن راهکار بیان نمودند.

در انتهای جلسه آقای مهندس ذبیحی، عضو انجمن تانیر ضمن بیان معضلات پیش روی واحدهای صنعتی ناشی از قطع برق در تابستان و بیان برخی راهکارها،  برگزاری همایش مشترک انرژی‌های نو را پیشنهاد نمودند.

پژوهشگاه نیرو مشهد

از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار می توان به لزوم انجام کارورزی، نیازهای شرکت‌های دانش بنیان، مدیریت بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع با مصرف کمتر از 1 مگاوات و استفاده از ظرفیت‌های گسترده آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه نیرو نام برد.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند