ربات‌ها تا سال 2030، حدود 20 میلیون شغل در جهان را تصاحب می‌کنند

ربات‌ها تا سال 2030، حدود 20 میلیون شغل را در جهان تصاحب می‌کنند که این امر منجر به شدیدتر شدن نابرابری‌های اجتماعی خواهد شد.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ربات‌ها تا سال 2030، می‌توانند 20 میلیون شغل تولیدی در سراسر جهان را از آن خود کنند، اما این موضوع منجر به گسترش روند نابرابری‌های اجتماعی خواهد شد، در حالی‌که شاهد رشد اقتصادی در این زمینه خواهیم بود.
پیش‌بینی می‌شود که اتوماسیون و ربات‌ها، در حالی‌که مزایای اقتصادی دارند، فعالیت‌هایی که نیاز به مهارت چندانی ندارند را نیز از بین می‌برند و استرس اجتماعی و اقتصادی را تشدید می‌کنند.
این بررسی به دلیل افزایش فناوری‌هایی مانند اتومبیل‌ها و کامیون‌های خودران، آماده‌سازی مواد غذایی رباتیک و  … در مشاغل، مورد بررسی قرار گرفته است.
محققان پیش‌بینی پنج تریلیون دلار سود برای اقتصاد جهان تا سال 2030 را به دلیل بهره‌وری بیشتر از ربات‌ها در نظر گرفته‌اند.
کارشناسان افزودند: ربات‌ها در بخش‌هایی از جمله خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، مهمان‌داری، حمل و نقل، ساخت و ساز و کشاورزی فعالیت خواهند کرد. البته تاثیر این موضوع در کشورها و مناطق مختلف، متفاوت خواهد بود.
بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که اتوماسیون منجر به ایجاد شغل بیشتر خواهد شد، اما این روند، اختلالاتی در مهارت افراد ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بسیاری از کارگران، شغل خود را ترک کنند.
بر اساس نتایج آخرین مطالعه، موج استفاده از ربات‌ها با افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در ارتباط است و البته به همان اندازه که مشاغل از بین می‌روند، شغل ایجاد می‌شود.

 

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند