انجمن شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی؛ تشکل‌ اقتصادی منتخب استان

انجمن شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی

پیرو ارزیابی انجام شده از تشکل‌های اقتصادی در سال 1401 توسط واحد رتبه‌بندی اتاق ایران، انجمن شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی در میان تشکل‌های استان، رتبه‌ برتر استان را کسب کرد.

در همین راستا جلسه‌ای جهت دیدار با مدیر محترم واحد رتبه‌بندی اتاق ایران، سرکار خانم دکتر امیدی در اتاق بازرگانی مشهد روز دوشنبه مورخ 30 مردادماه 1402 برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگان اتاق ایران، مدیران اتاق بازرگانی مشهد و اعضای تشکل‌های برگزیده استان حضور داشتند، نحوه امتیازدهی مورد بررسی قرار گرفته و هریک از تشکل‌ها به تشریح فعالیت‌های خود پرداختند.

عدم مقایسه تشکل‌های استان‌ها با تشکل‌های مشابه در تهران و تجدیدنظر در امتیازدهی در برخی بخش‌ها در رتبه هر تشکل، از موارد مطرح شده توسط نمایندگان بود.

آقای محسن خنداندل، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی از عدم توجه به معیار مسئولیت اجتماعی در ارزیابی تشکل‌ها انتقاد نمودند.

در این رتبه‌بندی، مولفه‌های “حکمرانی” “عضویت” “خدمات” “تاثیرگذاری بر سیاست” و “تنظیم‌گری” مورد بررسی قرار گرفت که این انجمن در مجموع امتیاز برتر را کسب نمود. در بالاترین امتیازات کسب شده توسط این انجمن باید به معیارهای “مجمع عمومی و اساسنامه” “بانک‌های اطلاعاتی” “روابط عمومی” “کسب کرسی در نهادهای تصمیم‌گیری و حاکمیتی” و “ارتباط با دولت” اشاره نمود.

این رتبه بندی نخستین بار در اتاق ایران و به صورت سیستمی در سال 1401 انجام شده و تمامی زوایای عملکردی تشکل‌ها چون هیئت مدیره، سوابق و جلسات، عضویت، عضوگیری و برنامه توسعه اعضا، ارتباط با اعضا و بانک اطلاعاتی اعضا، حساب‌های مالی و تامین اجتماعی، عملکرد دبیرخانه‌ها و نیروی‌های اداری، خدمات به اعضا، درگاه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی و غیره مورد بررسی قرار گرفته است.

از سایر تشکل‌های حاضر در این نشست می توان از انجمن مدیران صنایع خراسان، شورای ملی زعفران خراسان رضوی، اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، کانون زنان بازرگان خراسان رضوی و اتحادیه کارگزاران گمرکی خراسان رضوی نام برد.

جهت مطالعه شرح جلسه در وبسایت اتاق بازرگانی مشهد کلیک نمایید.

خانم دکتر امیدی اتاق ایران

رتبه بندی اتاق ایران

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند